środa, 23 maja 2018

Najczęstsze pytania początkujących terrarystów

Q&A
Pytania i odpowiedzi
Najczęściej zadawane pytania


1.Czy są niejadowite ptaszniki?

Nie. Wszystkie pająki są jadowite. Nawet krzyżak ogrodowy

2.Czy można pająki pozbawić kłów jadowych

Absolutnie nie. Jest to jedyny sposób zdobywania pokarmu. Odcięcie chelicerów spowoduję śmierć z głodu pająka.

3.Czy muszę dać mojemu ptasznikowi coś do grzania? Czy nie może być przetrzymywany w temperaturze pokojowej?

Teoretycznie może (jeśli nie temperatura nie spada poniżej 18 stopni Celsjusza), ale znacznie to spowolni to metabolizm. W internecie widzimy setki pytań typu ,,Czemu mój pająk je raz na pół roku i wyliniał 2 razy przez rok [był L3 jak go kupiłem]". Takie pytania zadają najczęściej ci co nie ogrzewają ptaszników i zaczynają się stresować.

4. Czuję, że jestem w stanie kupić sobie agresywniejszego i szybszego pająka. Jak sprawdzić że jestem gotowy?

Zacznij od obserwowania samego siebie. Jeśli już nie odskakujesz gdy pająk zrobi jakiś nieprzewidziany ruch to pierwszy znak, że jesteś gotów. Pamiętaj o tym, że musisz posiadać pęsetę. 
Ja polecam też kupić najpierw szybszego ale nie tak jadowitego pająka i sprawdzić czy dasz sobie z nim radę. Są to np. : Psalmopoeus irminia, albo Caribena versicolor.

5. Mój pająk nie chce jeść od miesiąca? Co robić?

Po pierwsze nie panikować. Pająk albo nie jest głodny, albo zbliża się do wylinki. Możesz też zostawić mu jedzenie na noc.



A tu mój pająk rozciągający się po wylince. Taki dodatek do posta :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz